Μερικές Φορές η Αρχαιολογία Ονειρεύεται τον Εαυτό της II: Μελλοντικά Κειμήλια (2018) | Bend

10.3 Εξώφυλλο Βιβλίου

Μερικές Φορές η Αρχαιολογία Ονειρεύεται τον Εαυτό της II: Μελλοντικά Κ... / Έπαινος

Bend – Ελλάδα / ΑΘΗΝΑ

Επιμέλεια / Σχεδιασμός: Νίκολα Μπαράττο (Nicola Baratto), Επιμέλεια / Σχεδιασμός: Γιάννης Μουράβας, Επιμέλεια / Σχεδιασμός: Βίκτωρ Γκόγκας, Εκτύπωση / Προεκτυπωτική Επιμέλεια: Κώστας Κωστόπουλος, Βιβλιοδεσία: Βασιλική Βλάχου, Συνεργασία: Φρανσέσκο Γκαγκλιάρντι (Francesco G. Gagliardi), Φωτογραφίες έκδοσης: Ν. Μπαράττο & Γ. Μουράβας, Θανάσης Ευθυμίου, Βίκτωρ Γκόγκας, Συμπαραγωγή: Dolce Pub & Untitled-1, Αποκλειστική διανομή: Dolce Pub

http://untitled-1.org/unt-9-sometimes-archaeology-dreams-future-relics

- Περίληψη Το βιβλίο Μερικές Φορές η Αρχαιολογία Ονειρεύεται τον Εαυτό της II: Μελλοντικά Κειμήλια (2018) είναι το δεύτερο διερευνητικό έργο των Νίκολα Μπαράττο & Γιάννης Μουράβα (Nicola Baratto & Yiannis Mouravas), σχετικά με την ιδιαίτερη συγγένεια των Ονείρων και της Αρχαιολογίας, μια πρακτική που συμβολοποιήσαν ως Αρχαιο-Όνειρο. Για τα Μ.Φ.Α.Ο. τον εαυτό της: Μελλοντικά Κειμήλια, το καλλιτεχνικό δίδυμο ξεκίνησε ένα ταξίδι στην Αρούμπα, στις Ολλανδικές Αντίλλες, όπου δημιούργησαν υλικό το SS Antilla, το γερμανικό ναυάγιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου που κείτεται βυθισμένο στις ακτές, σε μια ποιητική σύνδεσή με το μυθικό νησί της Αντίλλια (Antilia). Το αποτέλεσμα της έρευνας τους παρουσιάστηκε στο χώρο NEVERNEVERLAND του Άμστερνταμ τον Δεκέμβριο του 2018, με τη μορφή μιας καλλιτεχνικής έκδοσης και μιας εγκατάστασης βίντεο 2 καναλιών. Η έκδοση έγινε σε συνεργασία με το Βίκτωρα Γκόγκα, και το βίντεο σε συνεργασία με τον Μαράιν Ντεχενάαρ (Marijn Degenaar), τον Φραντσέσκο Γκ. Γκαλιάρντι (Francesco G. Gagliardi) και τον Κλαούντιο Ζαία (Claudio Zaia). -Μερικές Φορές η Αρχαιολογία Ονειρεύεται τον Εαυτό της ΙΙ: Μελλοντικά Κειμήλια Η παρούσα έκδοση Μερικές Φορές η Αρχαιολογία Ονειρεύεται τον Εαυτό της ΙΙ: Μελλοντικά Κειμήλια ενσωματώνει την μεταφυσική του ταξιδιού των Baratto & Mouravas που πραγματοποίησαν τον Ιούνιο του 2018 στην ζεστή Αρούμπα των Ολλανδικών Αντιλλών. Ο ακρογωνιαίος λίθος αυτού του σχηματικού Ατλαντικού Τριγώνου είναι το SS Antilla: το ναζιστικό ναυάγιο του 1940, απόηχος της γερμανικής εισβολής στις Κάτω Χώρες. Το δεύτερο σημείο αυτής της γεωμετρίας είναι η Antilia: ένα νησί-φάντασμα με επτά λιμάνια, το οποίο εμφανίστηκε στην ναυτική μεσαιωνική Χαρτογραφία πριν από εξερεύνηση του Ατλαντικού και τελικά εξαφανίστηκε όταν κανείς δεν το βρήκε. Το τρίτο σημείο είναι οι Αντίλλες, το σύμπλεγμα των νησιών στις οποίες ανήκει η Αρούμπα. Το αρχιπέλαγος αποτελεί επέκταση της ολλανδικής αποικιοκρατικής ιστορίας και πήρε το όνομά του από τις υποσχέσεις που φέρει ο Νέος Κόσμος, της Αντίλια και της Ατλαντίδας. Αυτή η γεωμετρία υλοποιήθηκε - τόσο στο βιβλίο όσο και στην βιντεο-εγκατάσταση - ως μωσαϊκό σε χρόνο και χώρο. Μέσω της χρήσης ιστορικών και μυθικών λεξιλογίων, η κατασκευή αυτή χτίζεται σε ένα συμβολικό σύμπαν με περίπλοκες αμφισημίες: Η αναζήτηση της Ουτοπίας είναι κατεστραμμένη από δυστοπικές μνήμες. Η αναζήτηση για το άγνωστο και το απάτητο γίνεται στο απόλυτο τουριστικό νησί. Ο θάνατος και η αθανασία συγχωνεύονται σε ένα αποσπασματικό τεχνούργημα του Β’ Παγκοσμίου. Η δυτική αντίληψη της Καραϊβικής, αυτή του εγκόσμιου παραδείσου έρχεται σε διαρκή σύγκρουση με την τουριστική κόλαση, όπως περιγράφεται από την A. Β. Νίξον στο «Ο τουρισμός είναι η νέα αποικιοκρατία» (Resisting Paradise, 2015). Έτσι, το ταξίδι αποτελεί μια μυθοποιητική-ιστορική αναδόμηση του Ατλαντικού Παρελθόντος, όπως αναδύεται μέσα από την εμπειρία της Antilla, τόσο ως ένα ναυάγιο των Ναζί όσο και ένα αναδυόμενο-βυθισμένο αόρατο νησί. Και τότε, καθώς το μέλλον είναι μια επικείμενη στιγμή, ήδη εγγεγραμμένη στην παρούσα κατάσταση, ο οπτικός λαβύρινθος των Μελλοντικών Κειμηλίων αναπαράγει ένα δεδομένο παρελθόν σε μια ανυπολόγιστη και ανέλπιδα ουτοπία. Στο τέλος η έκδοση επιχειρεί να σταθεροποιήσει αυτή την αισθητική και να γίνει απτός οδηγός για το Αρχαιο-Όνειρο, μια πρακτική που ξεκίνησε από Baratto & Mouravas, κάπου ανάμεσα στο ιστορική μνήμη και συλλογικό συμβολικό παρελθόν μας. Μέγεθος 16 x 26 cm 80 σελίδες, 4 χρώματα offset Χάρτης A1 διπλωμένος, τυπωμένος με ασημί μελάνι σε μαύρο χαρτί Εξώφυλλο τυπωμένος με ασημί μελάνι σε μαύρο χαρτί Περιλαμβάνει 2χρωμη κάρτα τυπωμένη σε risograph