The Modernist | Post-Spectacular Office

11.1 Λογότυπος - μεγάλοι και μεσαίοι πελάτες

The Modernist / ΕΒΓΕ

Post-Spectacular Office – Ελλάδα / Θεσσαλονίκη

φωτογράφιση εφαρμογών: Βασίλης Γκουντινάς

https://www.themodernist.gr/el/

(ελ) Το Τhe Modernist είναι ένα σύγχρονος χώρος φιλοξενίας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και στεγάζεται σε ένα διατηρητέο κτίριο του 1920. Ο πρόσφατος επανασχεδιασμός των εσωτερικών του κτιρίου κινείται μεταξύ δύο σχεδιαστικών ρευμάτων που καθόρισαν την εμφάνιση και την ανάπτυξη του μοντερνισμού: του art deco και του δανέζικου design. Συνεπώς η απλότητα, η διαχρονική κομψότητα, το ανεπιτήδευτο στυλιζάρισμα, ήταν βασικά ζητούμενα από τον πελάτη στο γενικό σχεδιαστικό εγχείρημα. Στόχος της νέας οπτικής ταυτότητας είναι να γεφυρώσει μέσα από τις αξίες του μοντερνισμού το χθες με το σήμερα. Η πρόταση δεν επιδιώκει τη στείρα μίμηση ενός λεξιλογίου και μορφών του παρελθόντος, αλλά επιδιώκει να επανατοποθετηθεί κριτικά πάνω σε αυτές, αναπτύσσοντας μια σύγχρονη και ευέλικτη οπτική γλώσσα που θα μεταφέρει την αύρα του μοντερνισμού και θα εξυπηρετεί τις ποικίλες ανάγκες του Τhe Modernist. Μέρος της νέας οπτικής ταυτότητας ήταν και ο σχεδιασμός του λογοτύπου. Εδώ, στόχος δεν ήταν απλώς η δημιουργία ενός σήματος, αλλά η ανάπτυξη ενός συστήματος οπτικής γλώσσας που θα ξεκινάει από το λογότυπο και θα ενσωματώνεται στο σύνολο των εφαρμογών. Ταυτόχρονα, το πλήθος των αναγκών μας οδήγησε στη δημιουργία εναλλακτικών συνδυασμών για τον τρόπο που θα εμφανίζεται το λογότυπο και τα στοιχεία που το συνοδεύουν, δημιουργώντας ένα συνεκτικό σύστημα αναφοράς. Κεντρική σχεδιαστική ιδέα του λογοτύπου, ήταν ο επανασχεδιασμός του γράμματος Μ (M odernist) το οποίο θα ενσωματώνει μέσα του τις έννοιες της χαλάρωσης και της κομψότητας, δημιουργώντας μια νέα φόρμα που θα εκφράζει τη φιλοσοφία του The Modernist. Για να το πετύχουμε αυτό κοιτάξαμε στις πιο εκφραστικές εκδοχές του όψιμου μοντερνισμού, όπως η δουλειά του Isamu Noguchi, ώστε τελικά η καμπύλη γεωμετρία να είναι αυτή που θα αποδώσει νοηματικά τις παραπάνω έννοιες και θα συνθέσει το νέο λογότυπο. Η καμπύλη γεωμετρία του λογοτύπου πολλαπλασιάζεται, διαιρείται ή μεταγράφεται σε νέους σχηματισμούς παράγοντας έτσι ένα σύνολο χαρακτηριστικών-αφαιρετικών μορφών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εκάστοτε εφαρμογής. (en) The Modernist is a modern-day living space set in a striking 1920’s heritage building in down-town Thessaloniki. The recent restoration of the buildings interiors shifts between two design styles: Art Deco and Danish design minimalism. Therefor plainness and simplicity, old-world grace and unpretentious elegance, were essential keywords of the design concept. The aim of the visual identity is to connect current and past forms and notions through the structural values of modernism. Our proposal does not aim for a sterile imitation of a by-gone form oriented vocabulary, but to critically reposition itself by developing an up-to-date and flexible visual language that will convey the aura of modernism and serve all the miscellaneous needs of The Modernist. Part of the visual identity design was the logo. While designing the logo, we attempted to create not just a sign, but a whole system of visual language that may start from the logo and spread through the whole of applications. The plethora of the projects demands led us to create multiple alternative combinations of how the logo and its accompanying elements will appear, creating a coherent reference system. The focal design gesture was the redesign of the M letter (M odernist) in a way that will incorporate the ideas of elegance, minimalism and unpretentiousness along with the set-back feeling, creating a new form that communicates in a high level the Modernist’s philosophy. In order to achieve all the above we studied the most expressive versions of late Modernism such as Isamu Noguchi's work: bent geometry was to be the one that expresses the above concepts and becomes a tool to form the new logo. The curved geometry of the logo is multiplied, divided, or transcribed into new formations, thus producing a set of characteristic-minimal forms that meet the needs of each application.